Pembuka Bicara



Ingatan daripada saya, jika belum solat, tunaikanlah solat terlebih dahulu kerana solat merupakan tiang agama. Solat dapat membantu mencegah dan melindungi diri kita daripada perbuatan mungkar. Jom kita tegakkan agama Allah dengan bersolat. Bagi yang telah bersolat, bolehlah meneruskan pembacaan. Lapangkan dada dan luaskan fikiran.

Saturday, March 22, 2014

#DoaBuatMH370





Usah berputus asa. Berdoalah, moga-moga dengan sifat Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang maka, rahmatNya tiba untuk kita semua. Sesungguhnya, daripada Allah kita datang dan hanya kepadaNya kita akan kembali.

Dalam pada itu, aku juga memohon kepada seluruh media tempatan dan mana-mana jua pihak agar menghentikan terus segala siaran yang karut-karut buat masa ini. Jika boleh, hentikan terus segala bentuk siaran yang melibatkan maksiat dan boleh mengundang kemurkaan Allah. Cubalah memahami perasaan ahli keluarga mangsa yang terlibat dalam insiden tersebut. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Namun begitu, sebagai seorang manusia biasa, hanya kepada Allah jualah segalanya disandarkan kerana Allah memiliki dan menguasai tiap-tiap sesuatu.