Pembuka Bicara



Ingatan daripada saya, jika belum solat, tunaikanlah solat terlebih dahulu kerana solat merupakan tiang agama. Solat dapat membantu mencegah dan melindungi diri kita daripada perbuatan mungkar. Jom kita tegakkan agama Allah dengan bersolat. Bagi yang telah bersolat, bolehlah meneruskan pembacaan. Lapangkan dada dan luaskan fikiran.

Sunday, April 28, 2013

Doaku (1)


Benar sekali ungkapan di atas. Aku cumalah insan yang lemah. Aku tidak memiliki sebarang kelebihan. Segala-galanya nikmat kurniaan Allah Subhanahu Wataala. Aku bergantung kepada-Nya. Kadangkala, aku terleka dengan dunia. Aku sering melakukan kesilapan dan kebiasaannya aku sendiri tidak menyedarinya. Janganlah dikau persalahkan agama Islam kerana aku. Islam agama yang cukup sempurna namun aku bukanlah seorang hamba yang sempurna. Salahkan aku kerana lekanya aku dengan dunia. Kurangnya ilmu agama dalam diri menjadi punca aku terus melakukan kesilapan. Ampunilah aku, Ya Allah. Ampunilah aku, Ya Allah, Ampunilah aku, Ya Allah. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Jalan yang menuju keredhaan Engkau, Ya Allah. Amin Ya Rabbal Alamin.