Pembuka Bicara



Ingatan daripada saya, jika belum solat, tunaikanlah solat terlebih dahulu kerana solat merupakan tiang agama. Solat dapat membantu mencegah dan melindungi diri kita daripada perbuatan mungkar. Jom kita tegakkan agama Allah dengan bersolat. Bagi yang telah bersolat, bolehlah meneruskan pembacaan. Lapangkan dada dan luaskan fikiran.

Wednesday, September 15, 2010

Melawat Ke Rumah Guru Sekolah Saya

Pada hari Ahad yang lalu, saya dan ibu bapa saya telah melawat ke rumah salah seorang guru saya di sekolah bersempena dengan musim perayaan ini. Setibanya saya di sana, saya terus sahaja menyalam tangannya dan duduk di atas sebuah sofa panjang berdekatan dengan peti televisyen. Sambil menonton drama yang terdapat di kaca televisyen itu, ibu bapa saya bercerita tentang perihal persekolahan saya dengan suami guru itu manakala beliau sedang sibuk menyiapkan makanan untuk kami sekeluarga. Saya dan ibu bapa saya telah makan rendang ayam dan nasi impit. Sedap. Selepas itu, saya juga minum tiga gelas air berkarbonat. Sebelum pulang ke rumah, saya menerima duit raya berjumlah RM 10 daripada guru itu. Saya mengucapkan terima kasih kepadanya. Beliau menemani saya dan ibu bapa saya hingga sampai ke lif. Setelah itu, saya pun pulang ke rumah dengan perasaaan yang gembira.